PROJEKTOVÝ DEN - MIKULÁŠ 2015

V pátek 4. prosince se na 2. stupni naší školy konal projektový den s názvem Svatý Mikuláš. Žáci se dozvěděli něco o historii tohoto svátku, o tom kdo to byl sv. Mikuláš i různé jiné zajímavosti. Některé děti si vyrobily loutku čertíka a nakreslily si obrázky Mikuláše, čertů i andělů. Šikovnější z nich skládaly vlastní básně, aby je posléze zarecitovaly samotnému Mikuláši. Tento rok se koledy ujala devátá třída. Deváťáci se převlékli do kostýmů, které jim padly tak dobře, že se některé děti strachem z čertů rozplakaly. Hodní žáci se však neměli čeho bát, čekala je sladká odměna.

mikul 5 

 

mikul 2

mikul 3

 

mikul 4
mikul 1 mikul 6


Projektový den "Informatika hravě"

Dne 3.12.2015 proběhl projektový den nazvaný "Informatika hravě".

Cílem projektu bylo:

1/ seznámení žáků, učitelů s projektem IN-GENERATION a jeho výukovými materiály na webu, hodinové výukové bloky připravené Mgr. Danielem Janatou, senior project managerem ELAI Praha

2/ seznámení s pojmem NETIKETA (složeno ze slov net-síť, etiketa-vhodné chování), neboli jak se správně, slušně a zodpovědně chovat na síti a praktické cvičení žáků

3/ seznámení s pojmem KLÍČOVÁ SLOVA A JEJICH VYHLEDÁVÁNÍ a praktické cvičení žáků

4/ seznámení s pojmem DIGITÁLNÍ SVĚT (digitální zařízení, které pomáhá člověku při práci a jeho správné použití), praktické cvičení žáků, sestavení myšlenkové mapy

5/ seznámení s pojmem POČÍTAČOVÁ SESTAVA pomocí prezentace a následné vyplnění pracovního listu

6 seznámení se ZÁKLADNÍMI POJMY VE VÝPOČETNÍ TECHNICE pomocí prezentace a následné vyplnění pracovního listu

7/ seznámení s pojmem VYUŽITÍ POČÍTAČŮ pomocí prezentace a následné vyplnění pracovního listu

8/ pořízení a upravení fotografií jednotlivců či tříd

9/ všechny zjištěné informace a postřehy prezentovat na výkrese formátu A2.

Projektový den se líbil všem žákům. Aktivně se zapojili do přípravné fáze vyhledávání informací i do průběhu projektového dne. 

p1010003   p1010008
p1010013 p1010018


Projektový den „Zajímavé místo/objekt v našem kraji“

Dne 26. 11. 2015 proběhl na druhém stupni naší školy projektový den na téma Zajímavé místo/objekt v našem kraji. Žáci si v rámci tříd vybrali v přípravné fázi zajímavé místo Moravskoslezského kraje. Cílem projektového dne bylo seznámit žáky s danými místy z pohledu zeměpisného a historického, zjistit zajímavosti, perličky i význam místa pro jednotlivce i společnost. Žáci zjišťovali, zda se dané místo stalo inspirací pro písně, básně, pohádky či obraz. Zaměřili se také na to, jakým způsobem můžeme dané místo využít. Zda nám bude sloužit k odpočinku, k poznávání, ke kulturnímu nebo sportovnímu využití. Smyslem tohoto dne bylo dát každému z nás typ na výlet po zajímavých místech našeho kraje. 

img 8541   img 8568
img 8583 img 8589

 


 

HALLOWEEN 2015

Halloween u nás ve škole
Dne 27. 10. 2015 se konal projektový den na téma: „Halloween“, protože se dětem líbí tato nová tradice. Všechny třídy plnily různé úkoly, četli jsme si o Halloweenu v evropských zemích a v Americe, vyplňovali úkoly v anglickém jazyce, vyráběli jsme loutky, hráli loutkové divadlo s halloweenským námětem, vydlabáli jsme dýně. Projektový den vyvrcholil průvodem masek v okolí školy. Paní učitelka Alenka byla ta nejstrašidelnější. Nakonec jsme se sešli u ohně na školní zahradě, tam jsme zapálili oheň, zazpívali jsme si písně, některé děti recitovaly básně, já jsem také četl svou strašidelnou báseň. Tento projektový den se mi velmi líbil, hodně jsem si to užil. Těším se na příští rok, doufám, že zase bude průvod masek.


Lukáš Tomka, 8. A


Popletený průvod
Na Halloween byl popletený průvod
Zombiekton se držel s krtohlavem
Mikrožrout se bavil s bolohlavem
Lichožrout na rumbakoule hrál
A na piano a flétnu
Na tlampač, bubny, činely
Taky hrál i krtek král
Každý se ho bál

A byl to podařený průvod
Jedyfredy a dinosmrt
Byli celí vystrašení
Když na ně padal hrochopruh.


Lukáš Tomka, 8. A

hall1   hall2
hall3 hall4


 

Projektový den k Mezinárodnímu dni za vymýcení chudoby a sbírka potravin.

5. 10. 2015 proběhl projektový den, který objasnil dětem vhodnou a přiměřenou formou pojem chudoba, nouze, pomoc potřebným …

Výstupem projetu byla sbírka trvanlivých potravin na naší škole pro Potravinovou banku v Ostravě. Ta tyto potraviny předává rodičům s dětmi žijících v azylových domech, lidem v nouzi apod.

Upřímně děkujeme všem rodičům a zaměstnancům naší školy, kteří se do sbírky zapojili a darovali velké množství potravin.

sp 1   sp 2
sp 4 sp 3

PROJEKTOVÝ DEN FINANČNÍ GRAMOTNOST

V pondělí  5. ledna 2015 proběhl na naší škole projektový den, který byl zaměřený na finanční gramotnost. Protože se jednalo o první projektové vyučování tohoto typu, zaměřili jsme se na základní informace o českých i zahraničních bankovkách a penězích všeobecně. Žáci se seznámili s podobou peněz, které si mohli prohlédnout i ve skutečnosti. Zjistili si základní informace o osobnostech, které jsou vyobrazeny na českých bankovkách. Starší žáci si vytvořili dokonce návrhy na vlastní bankovky. Podstatnou částí projektového dne bylo vyzkoušet si nákup v obchodě či v cukrárně. Ne všichni žáci tento úkol zvládli bez chybičky, ale příště už budou zase zkušenější.

fin1   fin2

 FOTKY Z TOHOTO PROJEKTOVÉHO DNE NALEZNETE ZDE: (uživatel: ukrajinska, heslo: ukrajinska)  KLIKNI

logfg      Projektový den - Finanční gramotnost 5.1.2015    


 

Projektový den: Pitný režim neboli ,,Voda základ života“

Datum: 2. 3. 2015 ( 1. až 5. vyučovací hodina )

Skupiny: Žáci budou rozděleni po třídách se svým třídním učitelem, vychovatelem, asistentem.

Vedoucí projektového dne: Pavla Kravčíková, Petra Babincová

Zaměření projektového dne: voda a pitný režim

Cíl projektového dne: připomenout žákům informace týkající se vody, zdůraznit nutnost

                                         dodržování pitného režimu, porovnat jednotlivé druhy nápojů

Výstupy: obrázky vody, informace o vodě – nalepit na výkres, informace o pitném režimu –

                 nalepit na výkres, tabulka kalorických hodnot různých druhů nápojů

Zadání:

Úkol č. 1 – kresba obrázku

Žáci nakreslí obrázek, kde bude hlavním tématem voda. Učitel blíže nespecifikuje, aby dal prostor fantazii dítěte. Pak společně všichni představí své obrázky, vysvětlí, co namalovali a proč. Obrázky se vystaví ve třídě na nástěnku.

Úkol č. 2 – informace o vodě

Na papír napsat všechny informace o vodě, na které si žáci vzpomenou. Možno vyhledávat na internetu, v knihách, v učebnicích. Lze doplnit kresbou, obrázkem, ústřižkem.

  • -          Koloběh vody
  • -          Skupenství vody
  • -          Přeměna skupenství, tání, vypařování, tuhnutí
  • -          Vlastnosti vody
  • -          Rozdělení vody – sladká, slaná, pitná, užitková
  • -          Čističky vod
  • -          Jezera, rybníky, řeky, moře, oceány
  • -          Voda v běžném životě – vaření, mytí, praní, koupání,
  • -          Voda jako způsob relaxace -  rybaření, potápění, plavání, surfování

Úkol č. 3 – důležitost vody pro lidský organismus

Žáci zjistí, proč je voda důležitá pro lidský organismus.

  • -          Rozřeďuje a rozpouští potravu.
  • -          Zabezpečuje rozvod živin, minerálních látek a vitamínů v těle.
  • -          Napomáhá při vylučování škodlivin.
  • -          Udržuje stálou tělesnou teplotu v těle ( pocení ).
  • -          Je důležitým zdrojem některých minerálních látek.
  • -          Zvlhčuje a chrání sliznici.
  • -          Umožňuje ochutnávat pokrmy.

Provedou experiment, který ověří tvrzení, že voda umožňuje vychutnávat pokrmy:

Žáci zkonzumují suché potraviny ( sušenky, keksy, tyčinky atd.) a pak hned další suché potraviny ( cereálie, krekry ). Pak tento pokus provedou ještě jednou, ale po první konzumaci se napijí, čímž zvlhčí sliznici. Sdělí své postřehy, zda dokázali chutě lépe rozeznat před napitím nebo po napití.

Úkol č. 4 – Pitný režim

Žáci řeknou, co se jim vybaví, když se řekne pojem pitný režim. Rozdíl mezi příjmem a výdejem. Co může nastat, když bude narušena rovnováha mezi příjmem a výdejem?

Příjem – nápoje, pokrmy, látková výměna

Výdej – dech, pot, moč, stolice

 

1/ Vysvětlit, co je to dehydratace, kdy nastává a jak se projevuje.

2/ Které potraviny obsahují větší množství vody, které méně.

3/ Jaké potraviny a nápoje konzumují žáci během dne, jaké množství. Každý žák si může napsat svůj seznam potravin a nápojů, které zkonzumuje za celý den. Pak si ho mohou žáci porovnat mezi sebou.

4/ Zásady správného pitného režimu. Co se do pitného režimu započítává, co ne.

5/ Porovnat kalorické hodnoty různých nápojů – Coca cola, minerálka, čistá voda, džus.

 

Informace o pitném režimu zpracovat a nalepit, napsat, nakreslit na výkres. Vystavit ve třídě.

 Před vypracováváním úkolů se doporučuje zajít do obchodu a koupit potraviny potřebné k experimentu v úkolu č. 3 a nápoje z úkolu č. 4. 

Fotky z Projektového dne naleznete na tomto odkaze: (uživatel: ukrajinska, heslo: ukrajinska)  KLIKNI


pitnrez

         Projektový den PITNÝ REŽIM neboli VODA ZÁKLAD ŽIVOTA


 

pitnyrezim1   pitnyrezim2
pitnyrezim3

pitnyrezim4

 

pitnyrezim5 pitnyrezim6

 


 

Copyright © 2011 Základní škola a Mateřská škola, Všechna práva vyhrazena.