Výtvarná výchova

Projektový týden – JARNÍ SVÁTKY 2021

Letos poprvé se na naší škole konal projektový týden na téma Jarní svátky. Jelikož byla škola opět zavřená a forma vzdělávání probíhala distančně, musela se i tato akce konat v domácím prostředí. Na projektu pracovali žáci 1. i 2. stupně doma společně s rodiči od pondělí 29. března 2021 až do úterý 6. dubna 2021. Žáci měli za úkol seznámit se s tím, jak se slaví jarní svátky u nás, ale i s velikonočními tradicemi v jiných zemích. Nejvíce je asi zaujala oslava Velikonoc v Norsku, která je spojená s vyšetřováním kriminálních příběhů. Poté se žáci pustili do vyplňování pracovních listů s velikonoční tematikou z matematiky, českého i anglického jazyka, vlastivědy, občanské výchovy a jiných předmětů. Dalším z úkolů bylo napsat, jak slaví děti Velikonoce doma, což se jim moc povedlo. Vendulka Hillová to dokonce pojala formou básničky. Adam Abrahám vytvořil komentovanou fotokoláž. Toník Frolík udělal o tom, jak slaví Velikonoce, prezentaci. A Ellie Cnoops s pomocí maminky vytvořila krásný článek doplněný fotografiemi, na kterých tvoří všemožné velikonoční ozdoby a peče cukroví. I ostatní děti se v rámci dalšího úkolu pustily do pečení. Všechny jarní a velikonoční speciality, které vytvořily, vyfotografovaly a zaslaly do školní soutěže o nejlepší velikonoční pokrm. Děti tak pod vedením rodičů vytvořily nádherné velikonoční beránky, zajíčky, velikonoční cukroví, mazance i jarní nádivky. Dále mohli žáci soutěžit v tvorbě velikonočních a jarních dekorací. Všechny zaslané výtvory byly velmi originální a jedinečné a jejich hodnocení bylo velmi náročné. Děkuji za výbornou spolupráci všem učitelům a děkuji také všem žákům a jejich rodičům za vzornou práci na projektovém týdnu!!!

veli1

 

veli2

veli3

 

veli4
veli5   veli6

 


 

 

Velikonoce trochu jinak

K letošním Velikonocím jsme připravili na 1. stupni naší ZŠ v rámci distanční výuky soutěž o nejhezčí velikonoční přání, a to v anglickém jazyce. Žáci 3. a 4. tříd se velmi snažili vyrobit krásná přáníčka. Určená komise měla velmi těžký úkol vybrat několik nejhezčích, hodnotila nápaditost, také výtvarné provedení. Byly vybrány následující práce: Michal S. a Ellie z 3. A, Vanessa z 3. B a Radek ze 4. třídy. Vítězům blahopřejeme! Děkujeme Sdružení BES za zakoupené ceny.

easter1   easter3   easter4
easter5 easter2

Předávání cen ze soutěží z Aj z distanční výuky.

ceny1   ceny2   ceny3


 

VALENTÝN 2021

Svátek svatého Valentýna připadl tentokrát na jarní prázdniny, proto jsme se jej rozhodli ve škole oslavit s malým předstihem již v pátek 12. února 2021. Samotné přípravy na oslavu probíhaly ale déle. A v hodinách výtvarné výchovy jsme tvořili valentýnské výrobky již od poloviny ledna. Nejprve jsme vyzdobili okolí školy velkými červenými papírovými srdci, které jsme pověsili na plot před vchod do školy. Na srdce jsme měli napsat svá přání. Přáli jsme si hlavně, aby už nebyla nemoc Covid19 a taky hodně lásky, štěstí a zdraví pro všechny. Všichni rodiče, učitelé a ostatní žáci tak mohli obdivovat naše práce. Dále jsme pomáhali vyrábět ozdoby na prodejní valentýnskou výstavku, která probíhala na školní chodbě. Mohli jsme si tam poté zakoupit přání, čaj, sůl do koupele, bomby do koupele a další krásné a voňavé valentýnské dekorace do bytu. Posledním naším úkolem byla výroba Valentýnek. Kromě toho, že jsme mohli vyrobit valentýnské přání svým rodičům, prarodičům, sourozencům a dalším příbuzným, jsme vytvořili i spoustu přáníček kamarádům a učitelům ze školy. V pátek pak po škole chodilo „Valentýnské komando“, které nám kromě valentýnských přání rozdávalo i oplatečky nazdobené srdíčky a amorky. Vendulka, Péťa a Marťa ze 7.B byli převlečeni za amory a vykouzlili tak úsměv na tváři všem. Avšak největší radost z Valentýnek měli žáci z 5.B, kteří málem skákali radostí do stropu. Už se těšíme na příští rok!

vale1  

vale2

 

vale3 vale4
vale5

vale6

 

vale7 vale8

 


 

 

MOJE ROUŠKA

Vyhodnocení výtvarné soutěže na téma „Moje rouška“:

Kategorie 1. stupeň základní školy:
1. místo: Gabriel Grec
2. místo: Adam Belák
3. místo: Radek Machula


Kategorie 2. stupeň základní školy:
1. místo: Marek Tichý
2. místo: Marek Heyduk
3. místo: Alžběta Kočicová a Nicol Stojáková


Speciální cena poroty:
Jiří Lichovník
Adéla a Matyáš Ferkálovi

Výhercům gratulujeme a všem zúčastněným děkujeme!!!

soutez1

Gabriel Grec

soutez2

Adam Belák

soutez3

Radek Machula

soutez5

Marek Tichý

soutez6  

Marek Heyduk

soutez7

Alžběta Kočicová

soutez7  

Nicol Stojáková

soutez9

Adéla a Matyáš Ferkálovi

 


 

 

Názory žáků na výtvarnou výchovu

Názory deváťáků

Výtvarná výchova je můj nejoblíbenější předmět ve škole. Výtvarnou výchovu nás učí paní Markéta Hermanová. Ráda ve „výtvarce“ kreslím nebo něco vyrábím, ale často tvořím různé obrázky i doma. Myslím si, že neumím kreslit zvířata. To bych se chtěla ještě naučit.
Sandra Pražáková, 9. B

Ve výtvarné výchově mě nejvíce baví pracovat s hlínou. Líbí se mi, že si u kreslení můžeme se spolužáky povídat. Někdy v létě, když je pěkné počasí, chodíme kreslit na školní zahradu. Nejraději si kreslím jen takové „kraviny“.
Jan Stanovský, 9. B

Ráda kreslím, maluji a něco vyrábím. Výtvarka mě baví a paní učitelku mám ráda. Občas kreslím i doma, hlavně koně. Taky někdy skládám z papíru loďky.
Michaela Unzeitigová, 9. A

vv1   vv2

„Výtvarka“ je super. Je to lepší předmět než matematika. Upřímně by mohla být každý den poslední hodinu. Paní učitelka je „fajn“. Chodíme pracovat do výtvarné dílny. Nejraději v hodinách kreslím mé oblíbené věci podle vlastní fantazie nebo maluji barvami. Mým nejoblíbenějším umělcem je Leonardo da Vinci. Pro žáky je výtvarná výchova dobrá, protože si myslím, že by mohli dělat něco jiného, než stále počítat šílené příklady v matematice. Je pro žáky velmi důležité, učit se různé výtvarné techniky, aby se z nich mohli stát umělci právě jako Leonardo da Vinci.
Lukáš Novák, 9. A

vv3   vv4

Výtvarná výchova je velice zajímavý a zábavný předmět. Často se na ni děti těší a mají velká očekávání, která se jim vždy vyplní. Poté, co začne hodina, jdeme do výtvarné dílny. Tu máme dobře vybavenou a krásně velkou. K tomu je zde hodně inspirace, jelikož jsou na stěnách vystaveny nádherné práce žáků. My taky samozřejmě vyrábíme obrázky, ať už to jsou třeba hezké zimní krajinky nebo kreslený portrét spolužáka. A dokonce děláme i něco jiného, než jen obrázky, a to třeba andílky z keramické hlíny. To, co je ale na hodině „výtvarky“ nejlepší, je, že každou hodinu si vyzkoušíme nové výtvarné techniky. Může to být třeba grafická technika suchá jehla nebo linoryt. A to je můj názor na výtvarnou výchovu a taky důvod toho, že je to má nejoblíbenější hodina.
Lukáš Sinkovicz, 9. A

vv5   vv6

Příspěvky páťáků a šesťáků

Definice:
Výtvarná výchova je, když děti a dospělé děti mají kreslit, vyrábět a tak dále. Paní učitelka z výtvarné výchovy říká, co májí vyrábět a kreslit. A děti si vyrábějí a kreslí.
Jan Vařeka, 5. B

Ti, kteří máte rádi výtvarnou výchovu, tak jste tady správně. Víte, co nedělat ve výtvarné výchově? Pokud ne, tak vám to řeknu. Zaprvé nesmí se tam „grgat“. Víte o tom, že výtvarná výchova je na vytváření, ne na „blbosti“ a ne na „prudění“? No, prostě je tady pro ty, co rádi kreslíte buď auta, nebo stroje. Já nevím, co rádi kreslíte a je mi to úplně „fuk“. Já bych to rád věděl a příště, až to budu vědět, tak o tom jednou napíšu.
Lukáš Jiří Hubert, 5. B

Výtvarnou výchovu mám rád, i když neumím kreslit. Chodím do výtvarného kroužku. Líbí se mi kreslit na počítači. Teď v této době píšeme a kreslíme ve výtvarné výchově do školního časopisu. Někdy bych chtěl tvořit v 3D tiskárně. Chtěl bych být jednou „ajťák“, programátor a grafik, takže budu „výtvarku“ potřebovat.
Patrik Kovacs, 5. A

vv7  

Vít Kussior, "Kdyby prase mělo křídla", suchá jehla

vv8

 Lukáš Novák, "Žena s vlky", suchá jehla

Líbí se mi, že nám paní učitelka Markétka dává práci. Když ji dobře splníme a nezlobíme, dá nám za odměnu bonbóny. Naše výtvory jsou vždycky krásné a originální. Rád pracuji s hlínou a papírem, protože se dá z hlíny dobře modelovat a na papír se zase maluje a píše. Chci, aby byla paní Markétka naší paní učitelkou, protože to umí.
Petr Pokorný, 6. B


„Výtvarka“ je v pohodě
Výtvarná výchova je v pohodě. Baví mě jako třetí nejlepší předmět ve škole. Chtěl bych, abychom kreslili něco, co není pohádkové a krásné. Nejraději si jen tak kreslím podle sebe a rád vybarvuji vlastní obrázky. Chodím do výtvarného kroužku, mimo tuhle školu. Mám to rád, ale nechci psát ve výtvarné výchově o výtvarné výchově. Taky bych chtěl někdy v hodině pomáhat panu Marcelovi s údržbou školy a školní zahrady.
Marek Heyduk, 6. B

vv9  

Alžběta Kočicová, "Portrét s andulkou", suchá jehla

vv10

Michaela Unzeitigová, Láska ke koním, suchá jehla

Osmáci a "výtvarka"

Výtvarná výchova mě hodně baví. Baví mě kreslit krajinu a zvířata. Lidé mi moc nakreslit nejdou. Nejraději doma překresluji postavičky z mobilu na papír. Zajímalo by mě, jestli je i příroda umění?
Marek Tichý

Líbí se mi vyrábění z hlíny. Chtěl bych si z ní ještě něco vyrobit. Mám rád „výtvarku“, protože je zábavná. Nelíbí se mi kreslení, protože to neumím. Chci se naučit malovat krajinu. Líbí se mi malování se štětci.
Ondřej Vlček

Předmět s fantazií
Výtvarná výchova je jeden z předmětů, ve kterém se používá fantazie. Na takovou práci musíte mít trpělivost. Výtvarná výchova slouží jako příprava na některá povolání, například malíř, architekt, grafik. Někteří malíři si vydělali za prodej obrazu i 100 000Kč. Mně se nejvíce líbí práce sprejerů, kteří sprejují venku na zdi.
Martin Polášek

Úvaha nad moderním uměním
Moderní umění za moc nestojí. Jak je možné, že banán přilepený na stěně obyčejnou izolační páskou nebo zakopaný MIG21 jsou považovány za umění? Jistě, rozumím, že například abstraktní umění není pro každého, ale tohle? Zajímalo by mě, jak bude vypadat umění v budoucnosti. Já jsem nikdy moc na umění nebyl, ale tohle je hodně i pro mě!
Jan Kraus

vv11  

Petr Pokorný, "Zima", linoryt

vv12

Rostislav Slezák, Hippies", linoryt


 

VALENTÝN - 2020

V pátek 7. února 2020 jsme ve škole oslavili svátek sv. Valentýna. Oslava probíhala trochu předčasně, protože Valentýn - 14. února připadl letos na jarní prázdniny. Loňští výherci soutěže o Valentýna roku Vendulka Hillová a Péťa Pokorný se převlékli za roztomilé růžové amorky. Obešli všechny třídy a rozdávali Valentýnky, které si děti vzájemně vyrobily ve výtvarné výchově. Amorci svými převleky vykouzlili úsměvy na tvářích všech. Doprovázela je paní Markéta s paní Haničkou, které dávaly dětem na tváře červená razítka ve tvaru srdce jako symbol Amorova polibku! Nejvíce přáníček dostala letos Alžbětka Kočicová a stala se tak Valentýnkou roku 2020. Těsně v patách ji však byla naše oblíbená paní ředitelka Jana, která dostala také množství přáníček od tajných ctitelů z naší školy. Svátek lásky se i letos vydařil a rozehřál srdce spoustě dětem i dospělým.
                                                                         Žáci z novinářského kroužku

valentn1   valentn2
valentn3 valentn4

 


 

 

Požární ochrana očima dětí - 2019

V loňském roce pracovali naši žáci ve výtvarné výchově na soutěži s hasičskou tématikou ,,Požární ochrana očima dětí“. Téma hasiči bylo dětem velmi blízké, a proto není divu, že v krajském kole soutěže dva žáci uspěli. Mikuláš Prorok a Radek Trojek získali 1. a 2. místo. Na slavnostním předávání ocenění dostali kluci kromě diplomu i poukázky na výtvarné potřeby. Za odměnu si mohli prohlédnout záchranou stanici 112 v Ostravě-Zábřehu. Radost byla velká!!!

h1

Prohlídka hasičské stanice

h2

autor: Mikuláš Prorok, název práce: Hrdina, technika: kombinovaná technika

h3

autor: Radek Trojek, název práce: Požár bytu, technika: pastelky

h4

autor: Matyáš Ferkál, název práce: Hořící dům, technika: fix a progressa

 


 

 

Myslivost očima dětí 2019

V letošním roce jsme se opět zúčastnili výtvarné soutěže „Myslivost očima dětí“ - http://www.myslivost.cz/OMS/ostrava/Myslivost-ocima-deti-2019.aspx. V každé škole vytvářely děti obrázky a učitelé pak vybrali 5 nejlepších, ty zaslali do soutěže. Celkem se do soutěže přihlásilo 15 škol a školek z Ostravy a okolí a o ocenění za nejlepší obrázek bojovalo asi 1 200 dětí. V pátek 15. března odborná komise vyhodnotila nejlepší tři obrázky z každé kategorie. Komise měla ale velmi těžkou práci, takže udělovala i čestná uznání. Z naší školy se na krásném druhém místě umístila Asíl Danková se svou grafikou. V pátek 26. dubna pak proběhlo na střelnici ve Staré Bělé slavnostní předávání cen a diplomů za vítězné práce. Součástí akce byla také výstava všech 132 zaslaných obrázků. Pro děti a mládež měli pořadatelé připraveného sokolníka, který zde předvedl ukázku dravců a děti měly možnost se s dravci i vyfotit. Stejně jako v minulém roce měli pořadatelé připraveny i trubačské ukázky. Děti si mohly dokonce hru na lesnici sami vyzkoušet. Letošní ročník byl obzvláště povedený a všem pořadatelům moc děkujeme, nejen za to, že podporují děti ve výtvarné činnosti, ale i za krásně strávené odpoledne při předávání cen.

myslivost1   myslivost2

 


 

 

Pohled do jiného a přece stejného světa – 2019

Naše škola se i v tomto roce zúčastnila mezinárodní výtvarné soutěže pro děti s poruchami autistického spektra „Pohled do jiného a přece stejného světa“. Ocenění obdržel Matyáš Goj za kresbu portrétu tužkou. Slavnostní předávání cen proběhlo 24. 4. 2019 v Nové scéně Vlast ve Frýdku – Místku. Akce se zúčastnila celá Matyášova rodina, včetně jeho bratra Vavřince, kterého věrně na své kresbě Matyáš ztvárnil. Svého spolužáka přijeli na akci podpořit také žáci mediálně-fotografického kroužku. Kromě výherní kresby je níže k vidění ukázka tvorby žáků, jejichž obrázky byly do soutěže také zařazeny. Matyášovi k výhře moc gratulujeme!

pohled1

Matyáš Goj - "Brácha Vavřinec", výtězná kresba

pohled2

Mikuláš Prorok - "Miky jako kuchař"

pohled3

Lukáš Tlolka - "Televize"

pohled4

Matyáš Ferkál - "Ryba"

pohled5  

Denis Alexa - "Zmatek"

fm3

foto z předávání cen v Nové scéně Vlast

 


 

 

VALENTÝN 2019

Ve čtvrtek 14. února 2019 se naše škola naplnila velmi příjemnou kamarádskou atmosférou, protože jsme společně slavili svátek svatého Valentýna. Děti i dospělí si mezi sebou posílali Valentýnská přáníčka, aby si vyjádřili vzájemné sympatie. Přáníčka si žáci vyrobili v rámci výtvarné výchovy a komunikativních dovedností. Za Amorky se převlékli Denisek Alexa a Alžbětka Kočicová, kteří se na chvíli stali pošťáky, aby přáníčka roznesli po celé škole. Nejvíce přáníček obdržela Vendulka Hillová a Tomáš Sevič a stali se tak Valentýnkou a Valentýnem roku 2019. Ti, kteří žádné přáníčko neobdrželi, nemuseli být smutní, protože všichni dostali Amorův polibek v podobě razítka, aby měli v následujícím roce spoustu lásky. Valentýnské oslavy doprovázela také prodejní výstavka výrobků žáků a učitelů. Všem, kteří si zakoupili valentýnský výrobek, děkujeme za podporu provozu výtvarné dílny ve škole.

valentn1

valentn2

valentn3   

valentn4

valentn5 valentn6

 

VÝTVARNÁ VÝCHOVA NETRADIČNĚ

V hodině výtvarné výchovy jsme malovali se zavřenýma očima oběma rukama a pak si o obrázcích povídali.

444   555
666 777

 


 

Děti malují pro konto Bariéry 2018

Každoročně rozesílá Středisko volného času Lužánky propozice k výtvarné soutěži - Děti malují pro konto Bariéry. Pokaždé si může škola vybrat z několika témat, které během roku zpracuje. Na konci školního roku 2017/2018 to bylo téma „Pod olympijskými kruhy“. Z mnoha velmi povedených prací vybrala odborná porota kresbu od Lukáše Vávry „Skeleton“, provedenou technikou progresso na papíře. Lukáš obdržel v „olympijské soutěži“ pomyslnou zlatou medaili, jelikož se umístil ve své kategorii na prvním místě. Na fotografiích níže je vlevo vítězný obrázek, vpravo obrázek od Lukáše ke stejnému tématu „Skok na lyžích“.

vvra2   vvra1

 


 

 

Myslivost očima dětí - 2018

V letošním roce jsme se již potřetí zúčastnili výtvarné soutěže „Myslivost očima dětí“. Soutěž pořádá Okresní myslivecký spolek Ostrava. Letošní vernisáž výstavy zaslaných obrázků spojená s předáváním cen se odehrála 13. 4. 2018 na myslivecké chatě ve Václavovicích. Po úspěších z minulých let byli i letos žáci naší školy oceněni a to v kategorii C - 2. stupeň základní školy. V roce 2016 získal čestné uznání Lukáš Vávra a Radek Škrabola, v roce 2017 Sarah Navrátilová vyhrála 1. místo. Tento rok obdrženi čestné uznání dokonce čtyři žáci naší školy Asíl Danková, Radomír Holek, Mikuláš Prorok a Sarah Navrátilová. Největšího úspěchu však dosáhl Lukáš Novák se svým obrázkem myslivce číhajícího na posedu vytvořeným technikou suchá jehla. Lukáš se umístil na 1. místě. K tomuto velkému úspěchu dětem gratulujeme a děkujeme organizátorům soutěže!

myslivost2   mod2
mod3 mod4

 

 

DLABÁNÍ DÝNÍ V DRS

Dne 31.10. 2017 jsme v DRS vydlabávali strašidýlka z dýní.

Všichni byli zabráni do práce a užili jsme si i spoustu legrace.

002  

004

003     001

 

 

Strana 1 z 3

«ZačátekPředchozí123DalšíKonec»

Copyright © 2011 Základní škola a Mateřská škola, Všechna práva vyhrazena.